Pages

04 March 2012

Top 10 Makeup Artist Malaysia

Hari ini terasa nak buat list top 10 Makeup Artist kegemaran saya. Dan sering kali menjadikan meraka bahan rujukan saya untuk mahirkan skill makeup Marliy. Enjoy the entry ..

Ini sifoo Marliy dan sangat salute skill mantop beliau. Antara Artist yang menggunak khidmat beliau.
Rozita Che Wan, Ayu Raudhah, Stacy dan ramai lagi. Paling mantop, skill foundationnya menjadikan kulit client dia seperti kulit telur yg sudah dikupas.


KELRINA HoF
Cikgu kedua MK ialah Kelrina House of Fashion.
MK pernah masuk bengkel dia di bawah anjuran Karangkraf di tahun pertama MK mula menjadi makeup artist. Dan hasil makeupnya sering kali dipaparkan di majalah pengantin.

Hasil makeup di muka hadapan majalah Jelita

EPIE TEMERLOH
Ni pun favourite Makeup Artist MK. Epie Temerloh..
Selalu skodeng teknik solekan mata dia. Memang tak tahan kemantopan skill.

Suka tak?? MK 1000x suka..tu tu mata dia. Bulu mata bawah tu, nak menangis tengok.


Ni ha anak bujang pakcik Zainal. Makeup dia sangat natural. Pastu, tuan badan pulak dah la hensem, peramah & sgt baik hati. Kalau pegi Watson ke mesti nampak dia dekat kaunter Maybelline kot. Bila video komersila Tiar bersama Liyana Jasmay. Tapi, tiap2 tahun jumpa, mcm makin sihat je?Senang hati la tuh..


Kak Sai, tu nama panggilan dia. Tak pernah bersua muka tapi dari sering nama beliau menjadi perbualan Makeup Artist tersohor. Dan mereka meletakkan Kak Sai sebagai reference mereka. Dan disebabkan itu, MK pun tak nak ketinggalan meletakkan Kak Sai sebagai reference MK.

NURUL SHUKOR

Siapa tak kenal kak Nurul, Makeup artist personal Dato Siti Nurhaliza. Sangat suka shading hidung yang sering beliau lakukan pada Dato Siti. Nampak natural. Hubungan antara Dato Siti dan Kak Nurul, sudah diibaratkan sendiri oleh Dato Siti seperti adik-beradik.Dan mendapat anugerah Jurusolek Selebriti Terbaik.

Seterusnya,
ZULFAZLI SUHADI


BOSCO

Orang yang bertanggungjawab makeover Alyah Kisah Hati. Yang menang Juara Lagu Persembahan Terbaik tu. Ingat tak?? Yang ala-ala Fairy Tales.

NAZA DERINA

Makeup artist yg suka bermain warna mata yang terang-terang. Dan bonus, Hubby dia seorg photografer, Of course gambar makeover dia mantop-mantop.

Dan, last but not least. Saya dengan bangganya nak menyenaraikan diri-sendiri sebagai Top 10 Makeup Artist Malaysia (Takpe berangan dulu, harap-harap akan jadi kenyataan) hehe..

MARLIY KAMA

Walaupun tidak ada yang mengiktirfakan MK sebagai Top Makeup Artist, tapi saya tetap berusaha mantop kan skill seperti mereka yang diatas dan harapan menjadi sebaris mereka akan tercapai suatu hari nanti. AMIN.









0 comments: